En gevinst
Aftalen er samtidig en gevinst for Danmarks næststørste økonomiske vækstcentrum, hvor tilgængeligheden ud i verden fastholdes og udbygges yderligere.Det er en stor glæde, at vi nu har fået stabilitet omkring lufthavnens fremtid. Aftalen giver os arbejdsro til at accelerere udviklingen og fortsætte den vækstrejse, vi er på - til direkte gavn for den østjyske region, rejsende og de mange arbejdspladser, som Aarhus Airport genererer i og omkring lufthavnen, udtaler bestyrelsesformand i Aarhus Airport, Lars Dige Knudsen.Det er ikke ualmindeligt, at Forsvaret har et tæt samarbejde med civile lufthavne, hvor de investerer i materielle anlæg. Det er blandt andet tilfældet i lufthavnene i Midtjylland og Aalborg. Administrerende direktør i Aarhus Airport Lotta Sandsgaard ser frem til samarbejdet med Forsvaret og fremhæver betydningen for lufthavnen:
I Aarhus har Forsvaret opkøbt betydningsfuld kritisk infrastruktur, hvilket vi ser som en langsigtet investering i geopolitisk sikkerhed og en understregning af Aarhus Airport's position i Danmarks sammenhængskraft. Aftalen betyder, at vi sikrer tryghed og retning for vores medarbejdere, og at vi kan intensivere arbejdet med at tiltrække nye ruter til glæde for passagerne.
Tre direkte effekter af aftalen
- Stabil drift, uændret service for alle rejsende og mulighed for at skabe endnu bedre passageroplevelser
- Tryghed og fremtidsperspektiv for medarbejderne
- Styrket position som regionalt trafikknudepunkt med adgang til hele verden
